2.22.2010

Sevgi Pötürü Slash ve Fergie'den Nefret Ediyorum



Yine ben. İnatçı insanlar, yazmayı reddettiler. D de olmasa ne olacak bu blogun hali? Oha abarttım.
Neyse, bugün yaptığımız bir muhabbet üzerine başlayabildim bu yazıya. Şu satırları yazarken Fergie "Take me doooown to the paradise city..." diye bağırdı kulağımda. Evet, K'nın söylemesi üzerine orijinalini almayı bekleyemeden Aresin sıcak ve şefkatli sayfalarından indirdim şakırıyı. Bilmeyenlere ayrıntı; Slash'in yeni çıkardığı albümde zilyon adet ayrı dünyanın insanın -Ozzy'den Fergie'ye- düeti var. Şüphesiz ki bu kadronun yorumladıkları arasında, bana en çok batan Paradise City ismi oldu. Abi, Axl'ın o geberten çığlıkları olmadan bir şeye benzer mi o şarkı? Yok, benzememiş de zaten. Neyse, K'ye "Olueem ben orijinalini alıcam o albümün." diye burnu kaf dağında bir yorum yaptıktan sonra, dayanamadım. Şu an da şarkıyı 3. kez dinliyorum zaten.
Gelelim yorumlara. Berbat. Eh, ne beklenir. Ayrıca sırf Fergie de değil. Tanhımlayamadığım bir rap akıntısı var nakarat dışında. Mesela Fergie biraz da olsa estirebiliyor "So faaaar awaaaaay" çığlıklarında. Bi gıdım olsun, çok az olsun dinlenebilir. Ama arkadan gelen ufacık tefecik "so far away, o yea" gibi ancak tanımlanabilecekler sözler... Hayır, olamaz.
Bilmem bilir misiniz, bu D denen insan çok fena Guns N' Roses fanıdır. Ve dinlediği ilk GN'R şarkısı da Paradise City'dir. O kadar maneviyatı olan bir şarkının böyle ibişlerin eline geçmesi canımı sıktı. Slash'in normalden yavaş attığı sololar, kıytırık vokal, gözümde oluşan bir R&B klibi izlenimi falan... Hoş şeyler değil bunlar. Slash'i esefle kınıyor, Axl'ın duruma zehir zemberek bir yorum yapmasını can-ı gönülden istiyorum. Parklarda kangrularla aşk yaşayacağına, itiraz etsin lan! Artık göbekli, sarı dişli, sivri burun ayakkabılı bir kıro olsa da; karısını camlar üzerinde sürükleyen Axl'ın dönmesi de yakındır bu gidişle.

Dinlemek isteyenlere;
Ahan da o Paradise City. Fergie'cikli felan.

Orijinal Paradise City. Dinlesilesi, sevilesi. Bir de konser versiyon. İbretlik.


D.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder